Visjon og verdier

”Det er stort å være liten i Guriskogen barnehage”

For oss betyr dette at det skal være stort å være en del av fellesskapet i Guriskogen barnehage. Hvert enkelt barn skal bli sett. Det skal få hjelp og støtte til å utvikle en sunn og god selvfølelse. Hvert barn skal føle seg unikt og skal bli møtt med utfordringer som de på en positiv måte vokser på. Våre verdier uttrykker hvordan de voksne i Guriskogen barnehage skal forholde seg til barn, foreldre, medarbeidere og samarbeidspartnere.

Barn skal få like muligheter til gode opplevelser og mestringsfølelse uavhengig av alder. For å oppnå dette trenger de derfor ulike utfordringer.

I rammeplanen for barnehager står det at; Barnehagen skal støtte barns utvikling ut fra deres egne forutsetninger og gi det enkelte barn og barnegruppen utfordringer (KD 2011, s.21).

Her i Guriskogen barnehage skal du bli møtt av voksne som er anerkjennende, rause og profesjonelle.