Maten i barnehagen

I Guriskogen barnehage blir det servert 3 måltider hver dag. All mat og drikke, frukt, grønnsaker, varme måltider, samt bursdagsfeiring, kjøpes inn av barnehagen. Vi er en sukkerredusert barnehage.

Måltider i Guriskogen: Foreldrene betaler kostpenger i tillegg til betaling for plassen. Kostpengene fastsettes av barnehagens styre, og legges på fakturaen for foreldrebetaling.

Frokost fra ca 07.15-08.15
Lunsj fra ca.10.30- 11.00
Frukt/grønt med brødmat ca 14.00-14.30

Guriskogen barnehage åpnet 22. juni 2007. Fra første dag var vi enige om å satse på en sunn hverdag.
Vi serverer grønt til alle måltider. Til ettermiddagsmåltidet serveres alltid oppkuttet frukt og grønt, på en måte som er fristende og innbydende. Barna har ikke med seg mat eller drikke til barnehagen, barnehagen kjøper inn alt. Barnehagen ordner også alt i forbindelse med bursdagsfeiring.

Vi får alt levert på døren en gang i uken.

Vi har en sukkerredusert barnehage. Måltidene består av brød og melk, med diverse pålegg. For eksempel makrell i tomat, hvitost, skinke, kaviar, leverpostei, fiskekaker og fiskepudding, agurk, tomater, paprika med mere.

Vi feirer bursdag den dagen barnet har bursdag. Da velger barnet mellom fruktfat eller smoothie. Det siste er veldig populært og blir ofte valgt. Bursdagsfeiring er veldig populært hos barna, og dagen har sitt eget, faste rituale.

Vi får mange positive tilbakemeldinger fra foreldre som synes at ordningen med mat i barnehagen er god.

Tove Skjerven

daglig leder